A júliusi hónap egyik újdonsága az Egizia címet viselő társasjáték, amit olasz designerek készítettek, egyiptomi témában. Antonio Tinto, Flaminia Brasini, Stefano Luperto, és Virginia Gigli tervezték, és a Hans Im Glück, valamint a Rio Grande Games adták ki. Az Appalachian Gamers tesztelő csapata, azt hiszem "olasz Egyiptom"-nak nevezte a társasjátékot.
Az Egizia igazából olyan, mint egy, úgymond "összeválogatott" társasjáték, ami nem nagyon tartalmaz új mechanizmusokat, hanem más sikeres játékok bevált mechanizmusait alkalmazza. Mint egy jól összedobott csomag... Igen, ez egy újabb játék, ami a piramisok építéséről szól...
A játékmenet lelkét itt is a munkás-elhelyezés adja. Ebben az esetben a munkások hajók, amelyeket a Nílus mentén kell elhelyezni. A már megszokott munkás-elhelyező szabályok vannak érvényben. A táblán előre meghatározott előnyök, valamint kártyák teszik lehetővé, hogy a játékos növelje munkás csapatainak létszámát és építési területét. Sokféle kártya van, beleértve kőbánya (ami az egyetlen valódi forrás a társasjátékban), mezőgazdasági terület (ami a személyzet ellátását teszi lehetővé), valamint számos állandó és egyszeri speciális előny.
A játék lényege egyszerű: a hajók mozgatássával megszerezni a kártyákat, ezzel növelni a munkáscsapat létszámát, és felépíteni a műemlékeket, és így pontokat szerezni. Ha a munkáscsapat nincs ellátva élelemmel, a játékos pontokat veszít. A Szfinx kártyák biztosítanak bónusz pontokat a játékosoknak. Valójában tényleg nem lehet előre megjósolni melyik játékos nyeri a játékot, mert az állás folyamatosan változhat.
Mindent összevetve, az Egizia egy tetszetős társasjáték, ami, ha 2005 előtt jelenik meg, még talán egyedinek is hathatott volna. Így azonban csak egy, a sok munkás-elhelyezős játékok között.
Az Egizia igazából olyan, mint egy, úgymond "összeválogatott" társasjáték, ami nem nagyon tartalmaz új mechanizmusokat, hanem más sikeres játékok bevált mechanizmusait alkalmazza. Mint egy jól összedobott csomag... Igen, ez egy újabb játék, ami a piramisok építéséről szól...
A játékmenet lelkét itt is a munkás-elhelyezés adja. Ebben az esetben a munkások hajók, amelyeket a Nílus mentén kell elhelyezni. A már megszokott munkás-elhelyező szabályok vannak érvényben. A táblán előre meghatározott előnyök, valamint kártyák teszik lehetővé, hogy a játékos növelje munkás csapatainak létszámát és építési területét. Sokféle kártya van, beleértve kőbánya (ami az egyetlen valódi forrás a társasjátékban), mezőgazdasági terület (ami a személyzet ellátását teszi lehetővé), valamint számos állandó és egyszeri speciális előny.
A játék lényege egyszerű: a hajók mozgatássával megszerezni a kártyákat, ezzel növelni a munkáscsapat létszámát, és felépíteni a műemlékeket, és így pontokat szerezni. Ha a munkáscsapat nincs ellátva élelemmel, a játékos pontokat veszít. A Szfinx kártyák biztosítanak bónusz pontokat a játékosoknak. Valójában tényleg nem lehet előre megjósolni melyik játékos nyeri a játékot, mert az állás folyamatosan változhat.
Mindent összevetve, az Egizia egy tetszetős társasjáték, ami, ha 2005 előtt jelenik meg, még talán egyedinek is hathatott volna. Így azonban csak egy, a sok munkás-elhelyezős játékok között.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése