Társasjáték keresés

2010. január 2., szombat

Identity Pszichológiai társasjáték



A játék története

Ennek a játéknak az ötlete egy vitorlás hajón született, este, a csillagos ég alatt. Öten voltunk a hajón egész nap összezárva, körülbelül húsz négyzetméteren. A feszültség szinte kitapintható volt közöttünk. Este, miután kikötöttünk, és elfogytak a hajózással kapcsolatos feladatok, előkerült egy vidám játék, melynek könnyed kérdései sok nevetésre, néha pedig önismeretet gazdagító visszajelzésekre adtak lehetőséget, és játék közben a feszültség felengedett. Ismét összetartoztunk. A játék végeztével, félálomban, a hullámok lágy ringatásában, megálmodtam az én játékomat, olyat, amelyik komolyan veszi önmagát, de azért ad okot a nevetésre is. Könnyed kérdések is vannak benne, amelyek mind-mind rólad (és rólam) szólnak. Ám vannak mélyebb kérdései is, amihez le kell jutnod a saját mélységeidbe, kapcsolatba kerülve még magad előtt is feltáratlan területekkel.
Amiben eltér el ez a játék más, hasonló játékoktól ...

A kérdések háttérmagyarázataival, azokon keresztül pedig tudományos ismeretek közvetítésével a pszichológiai kultúra fejlesztését is felvállalja, a kommunikációs szabályok alkalmazásával pedig, a kommunikáció új stílusát sajátíthatják el észrevétlenül a résztvevők. Játékos formában, a szabályok által védetten és alkalmas keretek között előáll tehát egy mini önismereti és kommunikációfejlesztő tréning, aminek vezetéséhez nincs szükség szakképzett trénerre, csak egy önként vállalkozó játékmesterre, aki felügyeli a szabáyok betartását.
A játék célja
Ahogy fentebb már írtam: pillantsunk rá még ismeretlen területeinkre, és gyűjtsünk újabb puzzle-darabokat személyiségünk - és ezzel sorsunk - nagy kirakós játékához. Eközben, mintegy mellesleg, bővüljön pszichológiai tudásunk is a háttémagyarázatok által, a kommunikációs szabáyok alkalmazása pedig járuljon hozzá kommunikációs kultúránk, érzelmi intelligenciánk fejlődéséhez a mások iránti elfogadásunk és empátiánk erősítése révén. Mivel pedig ez játék elsősorban "társasnak" lett megálmodva (noha, persze, zárkózottak egyedül is játszhatják), legyen az is velejárója, hogy megnyílnak és közelebb kerülnek a játékosok egymáshoz, és sok- sok mindent megtudnak a másikról, olyat is, ami a mindennapi élet egyszerű érintkezéseiben esetleg rejtve maradna. Legyen tehát kapcsolatépítő hatása is a játéknak.

Amiben eltér el ez a játék más, hasonló játékoktól ...

A kérdések háttérmagyarázataival, azokon keresztül pedig tudományos ismeretek közvetítésével a pszichológiai kultúra fejlesztését is felvállalja, a kommunikációs szabályok alkalmazásával pedig, a kommunikáció új stílusát sajátíthatják el észrevétlenül a résztvevők. Játékos formában, a szabályok által védetten és alkalmas keretek között előáll tehát egy mini önismereti és kommunikációfejlesztő tréning, aminek vezetéséhez nincs szükség szakképzett trénerre, csak egy önként vállalkozó játékmesterre, aki felügyeli a szabáyok betartását.

Tartalom:
Feladatkártyák:
25db lélekerő kártya
25db szeretet kártya
25db teremtés kártya
25db visszajelzés kártya
25db megoldás kártya
25db öröm kártya
140db bölcsesség kártya

Szabálykártyák:
18db idő kártya
18db parkoló kártya
18db passzolás kártya
18db saját élmény kártya
18db élménykérő kártya
6db bábu
1 dobókocka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése